social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

يكشنبه1402/9/5

08:50:0

110

پيام سرپرست اداره كل استاندارد استان بوشهر به مناسبت پنجم آذر، سالروز تشكيل بسيج مستضعفين

برخی از مفاهیم متعالی را نمی‌توان با چند حرف، واژه یا نام توصیف و تبیین کرد. به این معنا که آن مفهوم، عظمتی وصف ناپذیر دارد و افقی بی‌کران. یکی از آن نامهای متعالی بسیج است. بسیج را نباید گروهی از گروه‌ها یا انجمنی در انجمن‌ها با ابعاد کلاسیک آن بر شمرد، چرا که بسیج حرکت است، معرفت است و ایثار است. در طول تاریخ اسلام هر کجا سه مفهوم حرکت، معرفت و ایثار به همدیگر گره خورده‌اند، می‌توان آن صحنه را صحنه آفرینی بسیجی‌ها و حرکتی بسیجی برشمرد. اگر چه به منظور تکریم فرهنگ بسیجی، لاجرم روزهایی را در میان روزها به‌عنوان هفته بسیج نام گذارده‌اند اما مکتب بسیج و بسیجی از دوران بعثت پیامبر اعظم(ص) ایجاد شد، در چکاچک شمشیر امیر المومنین (ع) در بدر و خیبر بالا گرفت و در کربلای سیدالشهدا (ع) تا هفت آسمان بالا رفت.
به همین معناست که امام خامنه‌ای عزیز در فرازی از فرمایشات خود در باب بسیج فرموده‌اند: "بسیجی یعنی علی علیه السلام که تمام وجودش وقف اسلام بود".
خط بسیج با وجود همه دشمنی‌هایی که علیه آن وجود دارد همچنان بالنده و سرزنده رو به تعالی است و تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) ادامه خواهد داشت.
بسیج را می‌توان در مراحل پنج گانه‌ای که رهبر معظم انقلاب برای تمدن سازی اسلامی برشمرده اند، در مرحله چهارم دانست که بستر را برای ساخت جامعه اسلامی و رسیدن به تمدن اسلامی فراهم می آورد.
فرهنگ بسیجی مجموعه‌ای از توصیفاتی است که امام خامنه‌ای عزیز در وصف "جامعه اسلامی" برای رسیدن به مرحله نهایی یعنی تمدن اسلامی که مقدمه ظهور حضرت حجت (عج) است، برشمرده‌اند.
به نیابت از همکارانم در اداره کل استاندارد استان بوشهر، این ایام فرخنده را به ملت ایران و بلکه به آزادگان جهان تبریک می گویم.
در سبک و سیاق و از دریچه استاندارد بی جهت نیست که بگوییم زندگی استانداردِ انسانِ آزاده، یعنی زندگی بسیجی.
گفتار و عملِ استاندارد یعنی عملی که از مکتب و فرهنگ بسیجی نشات گرفته است.
خود را موظف می‌دانیم که در خط ایمان، عشق به ولایت، ایثار، شجاعت، معرفت، انقلاب و شهادت و در یک کلام در خط بسیج بمانیم و در اشاعه و تقویت این فرهنگ بکوشیم.
بار دیگر ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، دست مردان غیرتمند بسیجی در همه سنگرها اعم از سنگر علمی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، دفاعی و سایر عرصه را به گرمی می‌فشاریم و خاک پای بانوان زینب صفت بسیجی را که در مسیر پرنور بسیج قدم بر می‌دارند را توتیای چشم خود می‌داریم و از خداوند منان توفیق روز افزون را برای همه بسیجی‌های آزاده جهان، خواستاریم.