social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

يكشنبه1402/3/21

12:48:3

79

پوشش خبری صدا و سیمای مرکز بوشهر از بازدید آزمایشگاه‌های تأییدصلاحیت به مناسبت روز جهانی تأییدصلاحیت

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان، مصطفی رامشی به مناسبت روز جهانی تایید صلاحیت در بازدید از تعدادی از آزمایشگاه دارای استاندارد بین‌المللی ایزو ۱۷۰۲۵ با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان ملی استاندارد، تایید صلاحیت یا اعتبار بخشی است، افزود: در زمان حاضر ۲۱ آزمایشگاه در استان بوشهر دارای گواهینامه ۱۷۰۲۵ هستند که الزامات کلی برای احراز صلاحیت انجام آزمون‌ها را مطابق با استاندارد دارند. وی یادآور شد: تایید صلاحیت پیش‌نیاز تجارت و ارائه خدمات و محصولات در بازار است که این اطمینان را به مصرف کنندگان می‌دهد که محصولات، استاندارد‌های لازم را دارند و در سایر کشور‌ها بدون نیاز به آزمون و گواهی کردن موردپذیرش قرار می‌گیرند.
 سرپرست اداره کل استاندارد استان با بیان این‌که محصولاتی که گواهینامه معتبر ۱۷۰۲۵ را دریافت کنند در کشور مقصد نیاز به آزمون و گواهی کردن ندارند، تاکید کرد: تمام آزمایشگاه‌های استاندارد در استان بوشهر باید تا پایان سال ۱۴۰۳ دارای گواهینامه ۱۷۰۲۵ شوند و این یک الزام است.
 رامشی با بیان اینکه دولت در سال جدید بسته‌های تحولی برای حمایت از بخش آزمایشگاهی در نظر گرفته است، افزود: پیش از این زمان اعتبار بخشی بیش از ۶ ماه و حتی ۱۲ ماه بوده که با اجرای بسته تحولی زمان اعتبار بخشی به زیر ۶ ماه کاهش پیدا می‌کند.
روز جهانی تایید صلاحیت ( ۹ ژوئن برابر با ۱۹ خرداد ) امسال با عنوان " اعتباربخشی، حمایت از آینده تجارت جهانی " نامگذاری و اهدافی از جمله حفظ و نگهداری اعتماد به زنجیره تامین، اطمینان پذیر بودن نوآوری و تکنولوژی جدید، رفع موانع فنی تجارت، ظهور مصرف کنندگان آگاه، حمایت از نیازهای نهادهای حاکمیتی، استفاده از تکنولوژی از راه دور به منظور بهبود نتایج ممیزی را دنبال می‌کنند.
برای مشاهده خبر بر روی پیوند زیر کلیک نمایید.

https://www.iribnews.ir/00GGmr