social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

دوشنبه1401/12/15

12:47:3

59

اجرای طرح پایش کمّی محصولات پیش بسته‌بندی در استان بوشهر

تمشيت امور جاري کل استاندارد استان بوشهر گفت: در قالب طرح پایش کمّی محصولات پیش بسته‌بندی، کارشناسان استاندارد کالا‌های مورد استفاده مردم را از نظر کیفیت در سطح واحد‌های تولیدی و مراکز عرضه مورد پایش قرار می‌دهند.
اجرای طرح پایش کمّی محصولات پیش بسته‌بندی در استان بوشهربه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مصطفی رامشی در بازدید از یکی از مراکز تولید و عرضه کالا‌های تولیدی در استان بوشهر گفت: پدیده کم‌فروشی بر اساس آیات و روایات جزء مصادیق خیانت در حق‌الناس شمرده شده است.
 
وی افزود: در راستای حفظ حقوق مصرف‌کننده و تصویب اجباری شدن استاندارد بسته‌بندی‌ها، طرح پایش کمی محصولات بسته‌بندی در استان انجام می‌شود.
 
تمشيت امور جاري کل استاندارد استان بوشهر ادامه داد: در این طرح فرآورده‌های غذایی و بهداشتی از سطح واحد‌های تولیدی و مراکز عرضه نمونه‌برداری می‌شوند و از نظر کمیت با توجه به اظهارات مندرج در نشانه‌گذاری اعم از وزن، حجم و… مورد پایش قرار می‌گیرند.
 
وی گفت: در صورت تخلف، مراحل تذکر و اخطار در ۴ تا ۵ مرحله به واحد تولیدی ارائه می‌شود و درصورت تکرار تخلف به مراجع قانونی مانند تعزیرات و کمیسیون ماده ۴۲ ارجاع داده می‌شود.
 
رامشی از مردم درخواست کرد موارد تخلف و شکایت را به اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند.
Remaining Time -1:49

تصاویر