social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

شنبه1401/12/20

12:42:4

147

طرح ویژه عیدانه استاندارد در بوشهر آغاز شد

تمشيت امور جاري اداره كل استاندارد بوشهر گفت: طرح ویژه عیدانه نظارت و ارزیابی تراوزهای واحدهای صنفی و آزمایشگاه‌های اندازه شناسی این استان آغار شد.

مصطفی رامشی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا بازرسان استاندارد ترازوهای واحدهای صنفی و آزمایشگاه‌های اندازه شناسی را مورد آزمون وارزیابی قرار داده و نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این طرح در ۲ محور اجرا می شود بیان کرد: یک بخش در اندازه شناسی قانونی است که همه ترازوهای واحدهای صنفی بویژه واحدهای پر مصرف در این طرح تحت نظارت‌های ویژه و مستمر قرار می‌گیرند.

سرپرست استاندارد بوشهر اظهار کرد: با توجه به افزایش داد و ستد عمومی در عید نوروز طرح اندازه شناسی در راستای احقاق حق مردم اجرا می‌شود تل از ارائه خدمات و کالاهای کم و بدون کیفیت جلوگیری می‌شود.

نظارت بر جایگاه‌های سوخت

رامشی ادامه داد: همچنین آزمون دوره‌ای صحت عملکرد نازل‌های جایگاه‌های سوخت گاز سی. ان. جی نیز در آستانه نوروز ۱۴۰۲ در دست اقدام است.

وی افزود: طرح آزمون دوره ای نازل های سوخت مایع (پمپ بنزین و گازوئیل) هم به مناسبت نوروز در دست اجرا است و این طرح تا نیمه فرودین ماه سال آتی ادامه دارد.

تمشيت امور جاري اداره كل استاندارد بوشهر، محور بعدی را در شبکه توزیع و نظارت بر کالاها و خدمات مشمول استاندارد اجباری دانست و گفت: بر اساس ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد؛ این سازمان می‌تواند نسبت به ارزیابی انطباق کالاها یا خدماتی که از نظر ایمنی، بهداشت و سلامتی حائز اهمیت هستند اقدام و گزارش آن را به عموم جامعه برساند.

رامشی ادامه داد: دراین طرح مراکز هتل و هتل آپارتمان، فرودگاه و پایانه‌های اتوبوس‌رانی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، مراکز اقامتی بین راهی، میدان‌های میوه و تره بار، خدمات قالی‌شویی و مراکز فروش شیرینی وآجیل بازرسی می‌شود.

وی اظهار کرد: این خدمات به عنوان مطالبه عمومی و در راستای بهبود کیفیت زندگی به مردم ارایه می‌شود.

رامشی یادآور شد: در همین ارتباط مکاتبات لازم با دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله صمت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی و اتاق اصناف انجام شده است.

اجرای طرح پایش کمی محصولات پیش بسته بندی در استان بوشهر

وی طرح پایش کمیت محصولات پیش بسته بندی را از طرح‌های نوین سازمان ملی استاندارد عنوان کرد و گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی استاندارد؛ این سازمان در راستای احقاق حق مردم و مقابله با کم فروشی ملزم به اجرای این طرح شده است.

رامشی اظهار کرد: طرح پایش کمیت محصولات پیش بسته بندی با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف اجرا می‌شود.

سرپرست استاندارد بوشهر یادآور شد: در این طرح بسته بندی‌ها از نظر کمیت (وزنی و حجمی) محصول بررسی و گزارش آن در کاربرگی ثبت می‌شود که اگر نتیجه مثبت باشد کالا مطلوب و اگر منفی باشد در گام نخست تذکر و اگر تخلف تکرار شد به مراجع قضایی و تعزیرات معرفی می‌شوند.

وی هدف از اجرای طرح پایش کمیت محصولات را حذف رواداری محصولات پیش بسته بندی و درج وزن خالص محصول است به طوری که رباداری حذف و محصول با وزن خالص به دست مصرف کننده برسد.