اخبار اداره کل (استان) بيشتر

طرح طاها در هفت هزار و ۶۰۰ واحد صنفی بوشهر اجرا شد

مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: با هدف استانداردسازی بازارهای این استان طرح طاها (‌طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در هفت هزار و ۶۰۰ واحد صنفی این استان اجرا شد.

محمدرحیم بهره‌مند روز دوشنبه در نشست تشریح دستاوردهای این طرح افزود: در این طرح، اقلام و کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری است، توسط کارشناسان استاندارد از واحدهای صنفی و مراکز فروش، خریداری و مورد سنجش مجدد استاندارد قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این ارتباط از واحدهای عرضه محصولات سلولزی، بهداشتی، برق الکترونیک، شیمیایی، غذایی، مکانیک و سایر بازدیدهایی صورت گرفته است.

بهره‎مند ادامه داد: این طرح در ۲مرحله اجرا می‌شود که در مرحله نخست بازرسی ازمراکز عرضه برای بررسی کالاهای عرضه شده از نظر داشتن علامت استاندارد و صحت علامت استاندارد آنها انجام می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد بوشهر اظهار داشت: در مرحله دوم نیز نمونه‌برداری محصولات مشمول استاندارداجباری، انجام می‌شود که کارشناسان، به مراکز عرضه مراجعه و با نمونه‌برداری از کالاهای پرمصرف و حساس که ارتباط بیشتری باسلامتی مردم دارد، آزمون این فرآورده‌ها در آزمایشگاه‌های استاندارد انجام و از کیفیت محصول اطمینان حاصل می‌کنند.

وی یادآور شد: درصورتی که کالای آزمون شده با استاندارد مربوط مغایرت داشته باشد، موارد به اداره کل استاندارد استان و تولیدکننده کالا اعلام تا اقدام حقوقی علیه آن واحد صورت گیرد.

بهره‎مند، با اشاره به ارجای طرح طاها در استان بوشهر (ویژه سال ۹۸) افزود: اجرای این اعتمادسازی به علامت استاندارد را بیشتر کرده و باعث می‌شود کیفیت کالاهای عرضه شده در سطح کشور مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

وی در باره روش اطمینان از اصالت استاندارد کالاها، گفت: همه محصولات مشمول رعایت استاندارد اجباری تولید داخل، ملزم به درج کد ۱۰ رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی هستند.

بهره‎مند ادامه داد: با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ اعتبار آن به مصرف‌کننده اعلام می‌شود.