كوچك يا بزرگ كردن بخش :.

رئیس استاندارد کنگان خبر داد:

اجرای طرح طاها از اول مرداد در سراسر این شهرستان

رئیس استاندارد کنگان از آغاز طرح طاها (‌طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در این شهرستان از اول مردادماه و با هدف استانداردسازی بازارها خبر داد.
مصطفی رامشی با اشاره اجرای این طرح در سطح شهرستان کنگان، افزود: در این طرح، اقلام و کالاهای مشمول استاندارد اجباری، توسط کارشناسان استاندارد از واحدهای صنفی و مراکز فروش، خریداری و مورد سنجش مجدد استاندارد قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه در این راستا از واحدهای عرضه محصولات سلولزی، بهداشتی، برق الکترونیک، شیمیایی، غذایی، مکانیک و... بازدیدهایی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این طرح در ۲ مرحله اجرا می شود که در مرحله نخست بازرسی از مراکز عرضه برای بررسی کالاهای عرضه شده از نظر داشتن علامت استاندارد و صحت علامت استاندارد آنها انجام می گیرد.
رئیس استاندارد کنگان بیان کرد: در مرحله دوم نیز، نمونه برداری محصولات مشمول استاندارد اجباری، انجام می شود که در این مرحله، کارشناسان، به مراکز عرضه مراجعه و با نمونه برداری از کالاهای پرمصرف و حساس که ارتباط بیشتری با سلامتی مردم دارند، آزمون این فرآورده ها در آزمایشگاه های استاندارد انجام و از کیفیت محصول اطمینان حاصل می کنند.
وی یادآور شد: در صورتی که کالای آزمون شده با استاندارد مربوط مغایرت داشته باشد، موارد به اداره کل استاندارد استان و تولیدکننده کالا اعلام تا اقدام حقوقی علیه آن واحد صورت گیرد و با واحد صنفی عرضه کننده کالای غیراستاندارد اقدام قانونی لازم انجام شود.
رامشی افزود: اجرای طرح طاها در کشور اعتمادسازی به علامت استاندارد را بیشتر کرده و باعث می شود کیفیت کالاهای عرضه شده در سطح کشور مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.